wtorek, 25 lutego 2014

Samouzdrawianie na ławce Lajin



Wielu ludzi dotkniętych chorobą, doraźną, lub przewlekłą, zastanawia się, czy istnieje jakiś cudowny lek, który zdjąłby z nich cierpienie i pozwolił normalnie żyć, cieszyć się życiem bez bólu.

Takiego cudownego leku prawdopodobnie nie ma, ale jest coś co tak naprawdę jest cudem – wiara. Jeśli wierzysz, to przekonasz się, że twój własny organizm sam potrafi się uzdrawiać. Twoja wiara spowoduje, że dasz mu szansę, bo w nim jest wiele cudownych możliwości, łącznie z wielką zdolnością do samouzdrawiania. Czasem tylko trzeba go wspomóc, bo jest zaniedbany, osłabiony, rozharmonizowany, zatruty, obarczony złymi emocjami, zmartwieniami, stresem, niewiarą w jego samoozdrowieńczą moc, no i oczywiście lenistwem.

Wiara nie tylko uzdrawia, lecz pozwala na korzystanie z wielu różnych sposobów na zdrowie. Bez niej nie skorzystasz z żadnej szansy. Zrozum to!

Być może i ciebie dotknęła taka choroba – choroba niewiary, a co za nią idzie i lenistwa.

Sposobów, by przywrócić zdrowie jest zawsze kilka, lecz niektóre z nich nie są bezpieczne, mają skutki uboczne, nie likwidują przyczyny schorzenia, leczenie nie jest skuteczne, choroba wraca, często z powikłaniami, lub trwa latami i staje się przewlekłą, lub nieuleczalną (przynajmniej w przekonaniu współczesnej medycyny, lub samego chorego).

Daj sobie szansę! Skorzystaj z jednego z najprostszych sposobów samouzdrawiania – Lajin! Skorzystaj z ławki Lajin!

Jest wiele naturalnych sposobów samouzdrawiania, które podpowiadają nam nasze własne organizmy, jednym z nich jest … ból. O bólu opowiemy więcej innym razem, a dzisiaj o jednym z naturalnych sposobów samouzdrawiania i to o sposobie tak prostym, że aż trudno w to uwierzyć. Wykorzystuje on ból jako metodę diagnozowania i leczenia. Nazywa się Lajin. Wywodzi się z klasycznej medycyny chińskiej i ma tysiące lat tradycji stosowania.

Ważne pytania:
  • Czy ten naturalny sposób samouzdrawiania jest skuteczny, bezpieczny i bardziej niezawodny niż współczesna medycyna, czy nie ma ryzyka zatrucia i niepożądanych objawów?
  • Czy ten sposób jest na tyle prosty, by mógł być opanowany przez większość ludzi w jedną minutę, lub co najwyżej w kilka minut i czy da się go samodzielnie stosować, bez pomocy z zewnątrz? 
Tak. Właśnie dlatego go przedstawiam. Na nowo dla świata odkrył go Hongchi Xiao z Chin i propaguje na całym świecie w formie wykładów i warsztatów. Niedawno taki wykład odbył się też i w Polsce. Organizowałem go dla kilkudziesięciu chętnych z całej Polski. Oto wiedza, którą przekazał nam Xiao. W następnym odcinku opowiem o drugim sposobie. Xiao proponuje stosować oba sposoby łącznie.

Lajin

La: Rozciąganie. Jin: w języku chińskim ścięgna i więzadła.

Lajin: Rozciąganie ścięgien i więzadeł w celu przywrócenia ich funkcji, gdy doszło do ich skrócenia lub degeneracji. Możemy w ten sposób samodzielnie przywracać zdrowie i zapobiegać starzeniu.

Wg Tao: “przedłużysz ścięgno o 1 cm – zyskasz 10 lat życia ”.

Wbrew pozorom będzie ono pomocne nie tylko na dolegliwości kręgosłupa, stawy biodrowe i barkowe, kolana, na wiele dolegliwości układu ruchu, ale również na wiele, wiele innych, których nazw nie ma sensu wymieniać, bo wg klasycznej medycyny chińskiej trzeba zapomnieć o nazwach chorób, gdyż żadna z chorób nigdy nie występuje samodzielnie. Choroba, która się ujawnia jest tak naprawdę wierzchołkiem góry lodowej, występuje w zespole, mniej lub bardzie ujawniających się chorób. Usuwając przyczynę schorzenia usuwamy jednocześnie wszystkie choroby – całą górę lodową a nie tylko pojedynczą chorobę.

Tych ćwiczeń możesz nauczyć się w minutę, bo są proste i bezpieczne. Dzisiaj jedno z nich, na tzw. ławce Lajin.

 Na zdjęciach ławka Lajin wykonana z drewna. Jest składana, więc można ją schować za kanapę, może też służyć jako półka np. na kwiaty. Jej wymiary: wys. 50 -60 cm, długość 90 - 100 cm, szerokość - 40 cm. Wys. pionowej deski 100 - 130 cm.


(jeśli potrzebujesz takiej ławki złóż zamówienie poprzez formularz kontaktowy. Dysponujemy dwiema wersjami ławki 1. jak na zdjęciach i 2. profesjonalna z regulacją stopnia pochylenia deski, i dodatkowym wyposażeniem. 

Na 3 zdjęciu  ławka po złożeniu.
Można je również wykonać nie dysponując taką ławką, np. na krzesłach, lub tak jak ja je wykonałem, na ławie z nogą przywiązaną ręcznikiem do pionowego słupa. Warto je wykonać i poczuć prawie natychmiastowy efekt.

Ławka profesjonalna z regulacją ustawienia deski do oparcia nogi. 
1. w ustawieniu jak na zdjęciu (kąt rozwarty) dla osób o bardzo dużych brakach gibkości. W ustawieniu na zdjęciu poniżej dla osób z bardzo dużą gibkością. Trzecie ustawienie - normalne. Regulacja przy pomocy samoblokującej się sprężyny powietrznej.











Lajin jest prostą i skuteczną metodą samouzdrawiania. Dzięki niej zarówno diagnozujemy problem jak i ( w dłuższym działaniu) usuwamy. Kiedy praktykuje się je prawidłowo, może pomóc


poprawić ogólny stan zdrowia i długowieczność poprzez oczyszczanie i udrażnianie ważnych kanałów energetycznych w organizmie, tzw. meridianów, umożliwiając sprawny przepływ w nich energii Qi. To z kolei pomaga w różnych stanach ostrych lub przewlekłych, między innymi w takich jak wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca, zaburzenia ginekologiczne i prostaty, zwichnięcia, a także bóle spowodowane przez skrócenie więzadeł i ścięgien, czyli głównie problemy z kręgosłupem.

Zaleca się, aby skoordynować swój oddech i wyprostować ręce jak tylko możesz najbardziej. Jest to szczególnie polecane dla kobiet z nadwagą i obwisłymi piersiami.

Opis ćwiczenia na zdjęciu



Tutaj film instruktażowy:



Kilka uwag

1. Lajin oparta jest na naturalnych ruchach ciała, stąd każdy ból, drętwienie, bolesność, obrzęk odczuwane podczas Lajin są oznaką słabego przepływu krwi, który może być stopniowo poprawiony przez Lajin.

2. Lajin jest metodą w której intensywność, czas trwania jest w pełni pod twoją kontrolą. Znaj swoje granice, aby uniknąć obrażeń.

3. Bóle występujące po Lajin mogą być oznaką poprawy. Jednak powinny one być w dopuszczalnym zakresie. Reguluj intensywność i czas trwania Lajin do własnych potrzeb i tolerancji.

4. Początkujący, osoby starsze i osoby z poważnymi problemami zdrowotnymi powinny przechodzić do pozycji Lajin krok po kroku. Wielu początkujących oraz tych, którzy mają przykurczone ścięgna nie potrafią już za pierwszym razem osiągnąć pełnego wyprostu nogi, nie należy się jednak poddawać. Wyprostuj nogę na ile to możliwe. Każdego następnego dnia powinno być lepiej. Intensywność i czas trwania mogą być stopniowo zwiększane w celu osiągnięcia większej skuteczności.

5. Sztywne mięśnie są sygnałem alarmowym ciała informującym ograniczenie funkcji wątroby – wpływając na mięśnie, stawy (ścięgna i więzadła). Jest to zatem ważny powód do praktyki Lajin dla osób ze zbyt dużym napięciem mięśni.

6. Kiedy wykonujesz ćwiczenie ze zwiększoną intensywnością i czasem trwania, a ono nie daje już bólu, drętwienia lub cierpienia to jest oznaką poprawy. Organizm usprawnił przepływ energii Qi i krwi, masz bardziej elastyczne ścięgna i więzadła, dzięki czemu i cały organizm jest bardziej zharmonizowany.

Typowe reakcje podczas Lajin

Ból, drętwienie, bolesność, obrzęk, swędzenie, zaczerwienia skóry, powstawanie pęcherzyków, zawroty głowy, ból głowy, czkawka, mdłości, osłabienie, katar, wzdęcia, szczególnie nieprzyjemny zapach wydalin – to tylko niektóre z naturalnych reakcji mogących wystąpić podczas wykonywania Lajin. Te reakcje, wg medycyny chińskiej są oznakami „kryzysów ozdrowieńczych” – czyli zdrowienia, wskazują, że zablokowane meridiany (kanały energetyczne) są oczyszczane. Kiedy ludzie zaczynają praktykować Lajin, odczuwają bóle z tyłu kolan, a także w korzeniach ud, co oznacza, że meridiany pęcherza moczowego, wątroby, nerek i śledziony są zablokowane, a to oznacza problemy w tych organach.

Mogą się pojawić też stare urazy i choroby, lub ich stan może się nawet pogorszyć. Jeśli takie objawy pojawiają się, należy kontynuować Lajin. Po samooczyszczeniu się i detoksykacji będziesz się stopniowo samouzdrawiać i cieszyć coraz lepszym zdrowiem, poczujesz się jak nowo narodzony.

Kontynuuj Lajin nawet jeśli te reakcje minęły, dostosowując się do mniejszej intensywności i czasu trwania, wedle swojej woli.

Czas trwania

Nie ma ustalonej normy czasowej dla praktyki Lajin, ale zaleca się 10-40 minut (w zależności od indywidualnej tolerancji) dla każdej z nóg w pozycji leżącej. Jedynie dłuższa praktyka pokaże co jest bardziej korzystne i skuteczne dla zdrowia.

1. Podczas Lajin w pozycji półleżącej, większość zdrowych ludzi może wyprostować podniesioną nogę i położyć drugą na ziemi. Jednak dla ludzi mających poważne problemy zdrowotne, może to być nie lada wyzwaniem. Niektórzy mogą czuć silny ból w momencie przyjmowania właściwej pozycji wLajin, a chcą tę pozycję osiągnąć od razu. Dla tych osób czas trwania i intensywność Lajin powinny być stopniowane, zaczynając od jednej lub dwóch minut Lajin.

2. Dla ludzi, którzy uprawiają gimnastykę, tańczą w balecie lub praktykują jogę, 10 minut Lajin nie będzie wyzwaniem. Jeśli czas jest wydłużony do 30-40 minut, pojawią się wszystkie rodzaje reakcji fizycznych, takie jak drętwienie nóg, ból, nadmierne pocenie się, itp. W przewlekłych chorobach, takich jak bezsenność, zaparcia, niewydolność nerek, układu krążenia i naczyń mózgowych będą one stopniowo łagodzone.

Największą skuteczność osiągniesz ćwicząc codziennie.

Intensywność

Intensywność Lajin jest inna dla każdego praktykującego i nie ma tu ustalonego standardu, ale to również powinno być w ramach dopuszczalnego zakresu.

1. Dociśnięcie nóg, tak jak to pokazałem na zdjęciu pomaga zwiększyć intensywność, można użyć worków z piaskiem lub innego obciążenia.

2. W rękach rozciągniętych w tył można trzymać ciężarki, takie jak hantle, torby, butelki plastikowe z wodą lub słowniki. To może dodać nieco bólu, ale jest zdecydowanie bardziej skuteczne w leczeniu wielu chorób, np. barków, uczucia ucisku w klatce piersiowej, piersi i w chorobach serca.

3. Gdy włączymy w tę praktykę właściwe oddychanie, rozciągnięcie ramion do tyłu tak daleko, jak to możliwe, będzie to miało oczywistą skuteczność dla kobiet otyłych lub mających obwisłe piersi, ponieważ Lajin w pozycji półleżącej zmienia kierunek grawitacji w piersiach.

4. Unikaj przekręcania nogi na zewnątrz. Przysuń wewnętrzne strony ud bliżej siebie, aby zwiększyć intensywność.

Uwagi i sugestie

1. Podczas Lajin, najlepiej nosić koszule z długimi rękawami i długie spodnie, aby się ogrzać. Klimatyzacja powinna być wyłączona lub zmniejszona, ze względu na otwarte pory ciała podczas Lajin, inaczej dreszcze mogą wywoływać więcej chorób.

2. Jeśli w pozycji półleżącej, twoja stopa nie może dotknąć ziemi, możesz nieznacznie przesunąć nogę w bok, aby złagodzić ból. Ale od razu, gdy stopa dotknie ziemi, staramy się przyciągnąć nogę z powrotem blisko drugiej, aby uniknąć jej odchylania.

3. Osoby o słabym zdrowiu i te z wysokim ciśnieniem krwi, chorobami serca i słabymi kośćmi powinny najpierw skonsultować się z lekarzem przed wykonaniem Lajin. Ludzie, którzy mają bardzo przykurczone ścięgna i więzadłana pewno poczują ból podczas Lajin i doświadczą wysokiego ciśnienia krwi i szybkiego bicia serca, w takim przypadku najlepiej jest mieć głowę na poduszce, aby ułatwić przypływ krwi do głowy.

4. Osób starsze, słabe, osoby o słabych kościach lub z poważnymi problemami zdrowotnymi mogą zemdleć z powodu bólu. Dla takich ludzi czas praktykowaniaLajin i intensywność powinny być zwiększane stopniowo jako, że nie ma stałych norm, a i ludzie się między sobą różnią. Ale w końcu wytrwałość popłaca.

5. Jeśli robiąc Lajin doznajesz zimnych kończyn, zimnych potów, bladniesz na twarzy, to może to być wynikiem hiperwentylacji spowodowanej przyspieszonym oddychaniem. Problem ten można rozwiązać poprzez przykrycie nosa i ust papierem, lub plastikowym workiem, tworząc zamknięty układ oddechowy. Objawy powinny zniknąć w ciągu pięciu minut, a stan chorego powinien wrócić do normy.

6. Kobiety mogą ćwiczyć Lajin w dowolnym momencie ich „okresu”. Bolesne miesiączki mogą być zmniejszone poprzez praktykę Lajin.

7. Dla lepszych efektów zdrowotnych lepiej ćwiczyć zarówno Paida (omówimy w następnym tekście)i Lajin. W szczególności dla tych, którzy mają problemy z bólem praktykując Lajin, zrobienie Paida na stawy, dłonie i stopy może pomóc złagodzić ból.

8. Ćwiczenie jest bardzo bolesne, szczególnie jeśli praktykuje się je prawidłowo i w tych dłuższych wymiarach czasowych, bo tylko tak wykonane ćwiczenia przynoszą najlepsze rezultaty. Wielkość bólu jest tu miarą efektywności i dlatego najlepsze rezultaty osiąga się w specjalnie organizowanych warsztatach, lub ćwicząc w grupie (chętnych do udziału w takich warsztatach proszę o kontakt poprzez formularz kontaktowy).

Ćwiczenie w tej pozycji:

Poprawia cyrkulację Qi w ciele, co redukuje dolegliwości bólowe, wspomaga wydalanie trucizn, wzmacnia odporność i potencję.

Pozytywnie działa w przypadkach lumbago, dolegliwości nóg, w tym kolan, bólu menstruacyjnego, nadmiernego krwawienia przy menstruacji i bólów głowy.

Działa pozytywnie przeciw nadciśnieniu, chorobom serca, cukrzycy, dolegliwościom prostaty, hemoroidom i zaparciom.

Pomaga również przy bezsenności, odchudzaniu!!!, redukcji plam na skórze i poprawie postawy ciała.

Zastosowałem ćwiczenie na ławce, choć żadna z tych wymienionych wyżej dolegliwości mi nie dokucza i … okazało się, że działa też na zdrowych. Stałem się wyższy, bardziej wyprostowany, lżejszy, już po pierwszych dniach stosowania. Największe zaskoczenie przeżyłem natomiast gdzieś po dwóch tygodniach – okazało się, że poprawiłem i to znacznie swój wynik w biegu długodystansowym. Rozciągnięcie mięśni miednicy i nóg – skutek uboczny tego ćwiczenia, spowodował wydłużenie kroku biegowego, uelastycznił mięśnie, spowodował, że biegnie się dużo lżej … no i czuję się jakieś 20 lat młodszy.


Piotr Kiewra na podstawie Hongchi Xiao „Paida and Lajin self-Healing”

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tej i innej metodzie Paida (zaprezentuję w następnym tekście) zamów u autora tej rubryki e-booka Hongchi Xiao o Paida i Lajin w polskiej wersji językowej. Zamówienia poprzez formularz kontaktowy lub, i weź udział w warsztatach, które organizujemy przy okazji warsztatów z szerzej pojętego samouzdrawiania oraz warsztatów z autoterapii kręgosłupa. Szczegóły drogą telefoniczną 602 665 218 lub mailową pkiewra@wp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twoje komentarze są moderowane.