środa, 26 lutego 2014

Czarodziejski dotyk

- Powiedz mi słońce, ty masz tak wielu przyjaciół, wszystko i wszyscy cię kochają, jaka jest tego tajemnica? – zapytał człowiek.
- Tajemnicą jest czarodziejski dotyk. – odpowiedziało słońce.
- Opowiedz mi o tym. – poprosił człowiek.
- To proste. Bądź sobą, wypełnij się sobą i dotykaj swoim światłem, swoim ciepłem, swoim uśmiechem, swoją radością, swoją przyjaźnią, swoją miłością, swoim szczęściem,  wszystko i wszystkich. Nie oceniaj przy tym i niczego nie oczekuj w zamian. To wszystko. – odrzekło słońce.
- Och, to naprawdę proste! – wykrzyknął człowiek. – Powiedz mi tylko, co to znaczy być sobą?
- Popatrz na mnie! Rozdaję swoje światło, swoje ciepło, nie rozdaję cudzych słów, cudzej prawdy, dzielę się z innymi tylko tym, co posiadam, tym co jest moją naturą. To cała tajemnica. – skończyło słońce.
- Dziękuję! – odpowiedział człowiek. Na jego obliczu zagościł uśmiech, oczy zabłysły światłem, zaś serce wypełniło się ciepłem i radością.

Piotr Kiewra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twoje komentarze są moderowane.